Popular Posts

Friday, August 28, 2009

Terlepas seminggu???

BISMILLAHIRRAHMANIRRAHIM....


Alhamdulillah....dah seminggu dah aku sempat jalani pose..Ramadhan kali ni....penuh rase keinsafan diri sebab tiap2 hari hujan.Sejuk....BES! sebab tak lapar....jalan pon tak banyak...relek2 saja..

Tapi,aper aku buat seminggu pose ni ek? pikir2 balik, ni la minggu yg aku paling tak semangat n tak der orang pon nak bg semangat kat aku...(korang tak tau..)Kerja banyak,tapi aku ni lembap!Selalu lambat siap kerje..org lain dah siap,aku masih lg terhegeh-hegeh mencari infon fikir cam ne nak buat... This week,hanya muka Mr Belal terngiang-ngiang di kepala sebab kelas tak henti2 ngan der....Aku,cam bese la kelas tu...Awal2,ngantuk habis la...tambah ngan blur+tak paham.Pas setengah jam tu baru nak concentrate semangat nak paham la kononnya....paham skit,tak paham banyak!!At least aku tak la ngantuk sampai tersengguk segala macm mula2 kelas der tu......Kadang tu,baru je nak semangat,lo...dah habis kelas...sedih.huhhu

Minggu ni jugak bes sket, sebab banyak kelas tak de,banyak kelas sampai tengahari je(tengok la esok lusa,mula la nak ganti kelas tu la,kelas ni, la,suka la tu wat aku kalut n tertekan).aku balik umah pun banyak tido tengahari(kata banyak keje,tido boleh je..-nak wat cam ne,moody-)..lama lak tu!kalo tau dek mak aku,boleh sekarung der membebel kat anak dara ni!Aish,naseb bek mama je ade lam umah ni,tak de mak...

Yang seronoknya,minggu ni,jadual hidup n mati aku constant sket....tak macam dulu2 kala dah!(semoga bertahan!) malam2 tido kol 12-1,bangun kol 4 setengah-5....Ye la....dah tido tengahari banyak....ok la!Cuba tak tido.mengarut jadual aku.TIDO BANGUN,TIDO BANGUN,TIDO BANGUN,kat kelas pun jadi 'bengong n bingung'..

Tapi,sebenarnya,minggu ni aku tensen....sangat!Tak tau naper..Agaknya banyak keje tak siap, n...entah la.Perasaan apakah ini?????!!!(Biarlah begitu sahaja).Tapi,sedikit sebanyak,perasaan ini memang mengganggu perjalanan hidup aku.TENSEN!!!!!!!sabo Shidah...(tak der orang ckp kat aku mcm ni,so,aku ckp la tuk diri sendiri)

Sedih.Minggu ni jugak aku kurang bercakap ngan orang n org pun kurang ckp ngan aku.Kenapakah??Sebab aku tak nak cakap..Aku tensen!!!(Walaupun cuba buat reaksi happy)..Aku stat bising time nak bukak pose...tapi aku suka merapu...dorang cam pelik.Tapi,kenapa aku merapu?Entah!Aku pon tak paham...Time bukak pose,kitorang selalu tengok National Geographic...Bes,pengetahuan am..tapi,aku tak leh la tengok bende cam tu time makan....GELIMAT!Pas tu,sambung ngan cerita2 yg menggelikan.urrrrrr..

Tepon umah.Aku tak pnah ngadu ape2 yg aku tak puas hati kat family....bila aku bosan,tepon umah,nak tanya kabar n cam biasa la..saje2..adik aku tu bg respond yg agak tidak memuaskan plak....Geram!

Apa yg happy?Entah!minggu ni tak der aper yg happy n tak de org pon wat aku happy(lo...dorang tak tau pa per)..

Kosong.Minggu ni aku nge dunia aku.Minggu yg aku tak paham diri sendiri(sebelum ni pon..)Minggu yg pergi cam tu je....Minggu yg cepat sangat berlalu.Tup2,dah 7 hari pose..Aku sibuk,tapi entah ape2...ngan kesibukan duniawi semata.Ada keje,semakin buat,rase cam semakin banyak....korang rase cam tu gak ke...aku je yg pelik?(aku pelikkah?!)

Sayang nyer...Cubalah minggu ni,aku penuhkan dengan segala amal ibadat ke....siapkan segala keje ke....study banyak2 ke.....happy2kan diri ke....kan?Tapi,dah lepas...so,diharap hari2 esok aku menjadi lebih baik dari semalam n hari ini..


"Ya Allah, jadikanlah permulaan hari2 ku kebaikan dan pertengahan keberuntungan dan akhirnya kemenangan..Wahai Tuhan Yang paling Penyayang,Sesungguhnya aku telah berpagi dan bermalam daripada Engkau dalam kenikmatan, dan penutupan dari keburukan maka sempurnakanlah nikmat Engkau atas ku dan afiat Engkau dan penutupan Engkau dalam dunia dan akhirat."Ameen...





1 comment: